domingo, 15 de febrero de 2015

INTRODUCCIÓ



Benvinguts al blog ELS GRILLS creat per la Irati Alarcón i la Cristina Ayats, estudiants de tercer d'Educació Primària de la Facultat Blanquerna (URL).

Aquest curs a l’assignatura Didàctica de les ciènices experimentals ens han proposat dur a terme un treball d'observació, d’experimentació i anàlisi d’un ésser viu. Una matèria que ens permetrà aprendre, crear nous coneixements a partir de diversos temes, dubtes, preguntes i respostes que ens podem formular, tant a nivell individual com grupal, relacionats amb l’ésser viu escollit (Pujol, 2009). Tot un repte en el món d’avui. (Pujol, 2003).

La nostra intenció al llarg del blog és observar un ésser viu, en el nostre cas, els grills comuns i, a més, fer servir aquesta eina per un ús científic- didàtic com a futures mestres, la qual ens permetrà observar al llarg de les setmanes el procés diari dels nostres éssers vius alhora exposant els nostres dubtes, preguntes obertes i investigables com ara: A quin medi viuen? Com s’alimenten? Com són per dins? Com es comuniquen? Quines són les funcions vitals?... que ens serveixin per anar desenvolupant el projecte de model d’ésser viu.

Més endavant, en alguna de les entrades trobareu un petit enfoc en quant a possibles activitats didàctiques que es podrien dur a terme amb els alumnes a l’hora de treballar els grills.
Amb aquest els alumnes poden ser capaços d’intercanviar entre ells i amb ells mateixos idees, dubtes i/o preguntes. És a dir, ser competents científicament, crítics, autònoms, treballar amb equip, adonar-se del que els envolta i pensar en un futur.






No hay comentarios:

Publicar un comentario