viernes, 15 de mayo de 2015

LA FLORIDURA

A partir de l’anterior entrada ens vam plantejar la següent qüestió: Què és la floridura?

Cal dir que desprès de pensar i pensar en aquesta pregunta i, a partir dels nostres coneixements pensem que la causa de la floridura és degut a que l’aliment quan passa molts dies a fora de la nevera o també dins la nevera, deu aguantar un temps màxim en aquests dos ambients i, per tant, es comença a florir. La definició anterior és massa concreta, per tant vam decidir ampliar-la mitjançant altres fonts d’informació extretes de la biblioteca de la Facultat.

Podem dir, doncs, que la floridura són fongs pluricel·lulars de mida microscòpica.Estan formades generalment d'hifes, unes estructures filamentoses, separades l'una de l'altra per unes divisions anomenades septes. El conjunt d'hifes se l'anomena miceli.

A partir d’aquest concepte pot sorgir la curiositat per part dels infants, els pot ajudar a crear preguntes i cercar respostes o l’aproximació a aquestes. Per tal de satisfer aquesta idea podríem proposar als alumnes la següent activitat:

Deixar en una part de l’aula un recipient amb un tomàquet o fruita durant uns dies sense manipular-lo per tal d’anar observant el procés, l’evolució i els canvis que es produeixin. Per tant, servirà de base per els alumnes, perquè es formulin preguntes i dubtes al llarg de la observació i experimentació.

Els tipus de preguntes que es podrien qüestionar els nens i nenes podrien ser:  Per què els aliments es floreixen? Què passa exactament? Què fa que apareixi el florit en l’aliment?

A partir de l’activitat que hem descrit anteriorment com a possible activitat per als alumnes ajuda a fer-se una idea sobre el tipus d’alimentació i hàbitat que necessiten els grills, l’ésser viu que es té a l’aula.

El fet de preguntar-nos el concepte de floridura amb l’altre grup tal com hem comentat abans, ens ha portat a la intriga, a la curiositat d’anar més enllà, i, per tant, a voler buscar idees i solucions per tal de resoldre’l. La idea i la solució va ésser posar en pràctica les preguntes que ens vam fer agafant un tomàquet una mica madur i posant-lo en un recipient fora de la nevera, a temperatura ambient.



DSC_0557.jpgDSC_0559.jpg
DSC_0562.jpgDSC_0565.jpg

Bé, aquí podeu observar el procés de la floridura del tomàquet, el qual ens aproxima a la resposta de les qüestions plantejades anteriorment, ja que podem deduir i observar que la floridura es produeix pel canvi de temperatura a la qual està habituat aquest tipus de vegetal.

Podem afirmar que l’experiment ens ha permès tranquil·litzar les nostres ments per uns instants, però seguim plantejant-nos preguntes relacionades amb altres temes que al llarg del blog descriurem.

Fins la pròxima!



No hay comentarios:

Publicar un comentario