viernes, 15 de mayo de 2015

LA REPRODUCCIÓ DELS GRILLS


En l’entrada anterior hem explicat en profunditat la reproducció dels grills mitjançant el cant. Però en aquesta entrada, concretarem més, parlarem de la reproducció en si, ja que és un tema que ens crida bastant l’atenció i, després d’estar observant els grills dia rere dia en volem saber-ne més.  

Per començar, podem dir que tenim els suficients coneixements sobre el comportament dels grills, però no som expertes en el tema. La Irati, una de les membres dels grup ha tingut els grills com aliment per a camaleons i, dels coneixements que en té n’hem pogut augmentar la nostra llista. No tots els temes que sap la Irati sobre els grills són amb aprofundiment, però per alguna raó existeixen les diferents fonts d’informació que formen la nostra societat, les quals ens poden ajudar a deduïr, complementar i compenetrar informació per apropar-nos a una resposta o bé trobar-la.
Per tant, hem estat observant al llarg dels dies la relació entre mascles i femelles, el tipus de relació i part del seu cicle vital.

Les preguntes que ens hem plantejat per a investigar el tema de la reproducció són:
De quina manera els mascles atrauen a les femelles? De quin color deuen ser els ous? Quants en posen?

Com a respostes a les qüestions anteriors podem dir que els mascles atrauen a les femelles a través del seu cant, aquestes ponen aproximadament 30 ous, els quals són de color blanc, de forma allargada i recoberts d’una petita tela, la qual deixen anar als pocs instants. En dues setmanes comencen a néixer.
Grillos-huevos.jpg
Captura.PNG

Ens hem adonat que la informació cercada és molt relativa,  ja que cada persona que s’interessa per aquest tema en té un concepte diferent. A més la informació és concreta, l’altre grup que també té com a ésser viu els grills pensen el mateix, tot i que, com tot, té els seus matissos.

Com a possible activitat didàctica sobre la reproducció dels grills, per a dur a terme amb els alumnes de tercer a l’aula, podria ser, per exemple, abans que les femelles dipositin els ous al recipient preparat prèviament, portar a terme una fitxa on es preguntaria, en primer lloc, quins coneixements tenen sobre la reproducció dels grills, com s’imaginen on les femelles guarden els ous i com deuen ser aquests per dins i per fora. Una activitat prèvia per tal d’observar què saben i desconeixen, per tal de contrastar les diferents idees que té cada infant i iniciar un debat al respecte.
Després de l’esdeveniment, amb el naixament dels grills podrien realitzar una altra activitat, els alumnes haurien d’omplir una segona fitxa i plasmar tot el que han après i contrastar-ho al mateix temps, amb les observacions del naixament respecte les primeres impressions/idees de l’activitat primera. Així, seran capaços d’adonar-se dels coneixements inicials i dels nous a partir del diàleg interior i la interacció amb els companys i el mestre mitjançant la conversa i el diàleg.

La reflexió al respecte ens porta a estar millor preparats de cara a la preparació d’una unitat didàctica o d’activitats per realitzar amb els infants, a estar més segurs de cara a les decisions que s’hagin de prendre, les quals poden influir en determinats moments de la intervenció i, molt important, el com actuem davant el grup-classe ens determina com a mestres.

No hay comentarios:

Publicar un comentario